Malin Nordström

Alla inlägg den 14 september 2008

Av malin - 14 september 2008 21:52





.

.

.

.



Sista inlägget för idag. Har nyss kommit hem från Matfors, där vi fick lasagne OCH pizza!! De ni, mycket gott! + att vi även fick hemmgjord äppelkaka med vaniljsås efter maten...mmm.... =)




Nu ska jag hoppa in i duschen och sen hoppas jag verkligen att det blir en lugn natt..orkar inte va upp en till natt! Var så trött idag på jobbet, det stack i ögonen nästan hela dagen. Och det orkar jag inte med imorn då jag jobbar 10-20.




Nä nu ska jag gå å bli blöt, höres..



/malin..



Av malin - 14 september 2008 17:47





.

.

.

.




Nu blir det middag i matfors, och jag tror det bjuds på lasagne, gott! Det är ju inte precis maträtten jag ställer mig och gör själv.. Så det var längesen jag åt det. Lyxigt, nu har vi fått hemlagad mat 2 dagar i rad. Och inte har vi behövt laga nåt själva..hehe Det är livet! =)




Åsså måste jag säga Tack till rara Janina för att hon ställt upp och haft Milton idag, då jag har jobbat hela dagen och R har haft match. Thank you!

Kommer och hämtar han snart!


Ses!

Hörs!




Kram/malin..



Av malin - 14 september 2008 16:58





.

.

.

.



Glöm inte att titta på premiären av "Hål i väggen" Har för mig att det ska gå kl. 20.00 på kanal 6. Ska verkligen inte försöka missa, skulle vara roligt och se det. Dessutom är det en massa roliga människor med ikväll..hehe =)




 Björn är med...






Glöm ej/malin..



Av malin - 14 september 2008 16:28





.

.

.

.




Imorn ska jag ringa och försöka få en klipp&färgtid hos frissan, hoppas verkligen jag kan få den dagen jag vill... Skulle va perfekt om jag kunde få en tid den 26/9 för då slutar jag 16 men kan nog gå tidigare.. För annars slutar jag 18 eller 20 och då hinner jag verkligen inte!



Det är dags att bli min vanliga jag igen..dvs. mörk. Det är det jag brukar vara..men det blir ingen lugg nu..kanske senare. Brukar alltid ha lugg så jag tänkte skippa det nu ett tag.



Men det alltid svårt och få det bra första gången man ska göra det mörkt efter man har haft slinger.. Lyser igenom.. Åsså måste det vara en varm brunfärg för jag gillar inte och tycker inte att jag riktigt passar i det kalla... Jag är väl kall nog..hahah Janina, skitroligt..haha :P




Tyckte faktiskt denna färg var fin..eller vad säger ni?

 (den mörka såklart) =)




Aja, det kommer självklart bli svårt som vanligt när jag sitter där och ska välja färg, slutar alltid med att jag säger "gö som du tror blir bäst.."





Längtar/malin..



Av malin - 14 september 2008 09:51



.

.

.

.




Jaha, då var man trött en dag till.. Grannen (virrgubben) har varit  i farten igen.. Vid 3-4 tiden inatt så försökte han komma in i lägenheten, testade sin nyckel hela natten kändes det som.. Blev faktiskt lite rädd där när man precis vaknade och det lät som nån höll på komma in. Och Milton skällde som bara den..och det förstår jag. Han kände på sig att det var nåt fel.




Så det var bara att börja ringa IGEN och sitta i telefonkö för 100 ggn kl. 4 på natten..roligt? NÄ Känns som det vi ska som ska ta hand om han, snart blir jag riktigt förbannad (inte på gubbben, han vet inte vad han gör) men på hemtjänstens ansvarande!!



Hur kan en gubbe som är förvirrad hela dagen och natten få bo själv två trappor upp i en lägenhet?!?!?


Han går ut på natten (vet inte om han har nyckel med sig)

Kan ramla i trappan (han är inte så stadig)

Kan ramla i lägenheten

Kan få för sig att att hoppa från balkongen ( när han förstår att han har förlorat hustrun)



Förstår inte hur länge eller vad som ska hända för att dem ska ta hand om han!? Nu har vi haft såhär sen i sommras (juli) och vi börjar bli rikigt trött när vi inte kan få sova ifred (vi ska faktiskt upp och jobba!) Och att man aldrig ska kunna ha dörren olåst för man vet inte om han får för sig att gå in. Nä, nästa gång jag stöter på nån från hemtjänsten, ja då vet jag inte vad. Dem ska iaf få reda på vad jag tycker, och sen så MÅSTE det bli ändring! skandal!





Nu ska jag försöka vakna..



/malin..



Presentation

Omröstning

Vilka är ni som besöker mig här?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Vet vem du är
 Känner dina föräldrar
 Känner dina brorsor
 Känner dig inte
 Ovän

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards