Malin Nordström

Alla inlägg under januari 2012

Av malin - 31 januari 2012 17:45

 


Ja såhär blev resultatet av mitt nya solpuder från The Body Shop som jag skrev om härom dagen. Jag är mycket nöjd med mitt nya inköp och kan varmt rekomendera det för er andra som inte heller gillar att gå runt som en glitterboll! Perfekt då jag har solat lite nu och min foundation börjar bli lite ljus för mig, så då fixar man det problemet lätt med lite matt solpuder UTAN skimmer, det är ju trots allt fortfarande vinter! På sommaren är det mer ok att skimra ikapp med solen  


/malin..


Av malin - 30 januari 2012 22:47

   


Ett litet kvällstips så här på måndag kväll kan ju va trevligt. Nånting som jag använder mig av och har gjort i många år nu är att köpa Medicomp från Apoteket till ansiktsvattnet mm. Det är egentligen en sårkompress men fungerar utmärkt till ansiktsvattnet, ta bort nagellack mm. Det som är bra med dem är att dem slukar inte lika mycket produkter som vanliga bomullsrondeller gör. Har lite svårt för dem, speciellt efter att jag har använt dessa så länge. Finns på Apoteket men kommer inte riktigt ihåg priset men under 50-lappen iaf.


/malin..



Av malin - 30 januari 2012 17:02

 



En sak jag gillar med vintern är att jag får ha mössa, finns inget skönare! Och i julklapp fick jag en ny av min vän Janina, blev mycket nöjd och använder den varje dag. Kommer från D.Brand


Nu ska jag hoppa i min mössa och sticka iväg till Lottie och Hanna för lite middag och skvaller   


/malin..


Av malin - 30 januari 2012 00:12


     



Nåt jag saknar är mina vardagsörhängen som jag brukar ha nästan varje dag. Har haft två par från Blomdahls i titan, ett par med vita stenar och ett par med rökgråa stenar. Men nu har jag tappat bort båda, så nu går jag utan varje dag. Så jag tror jag måste unna mig ett par, dem kostar lite mer men det är så bra att ha ifall man är lite nickel känslig. Vi hade dem på Branders när jag jobbade där, ångrar att jag inte köpte fler nu.


/malin..


Av malin - 29 januari 2012 18:12

     


Igår var jag in en sväng på The Body Shop i Birsta City, dem hade nåt jag har letat efter ett tag. Nämligen ett solpuder som är matt och inte så mycket skimmer i. Det är så mycket skimmer i nästan alla solpuder och jag gillar inte att glittra ikapp med en discokula i ansiktet. Har inte hunnit prova det än, men ska efter detta inlägg gå och prova så ni får se senare vad jag tyckte om det. Hoppas på att det kan bli en ny favorit i sminkväskan!


Bronzing powder shade, deep matte nr 4. Bra pris dessutom 175:-


/malin..



Av malin - 27 januari 2012 17:46


Dem senaste 2 veckorna har jag inte haft turen på min sida, helt sjukt vad mycke små störiga saker som kan hända i vardagen, tex:


* glömt nycklarna i entredörren (granne hittade dem och jag fick tillbaka dem)


* slagit av lilltånageln pga stor dum säng


* fått en p-bot


* vindrutatorkaren gick sönder


* glömt nycklarna i tvättrumsdörren (kom på det nån timme efter och dem satt kvar)


* huvudvärk från helvete


* displayen inne bilen glappar och flimmrar


* pizzakillen skulle ge mig pizzan men slår istället ut drickan min rakt över mig


* halkat och ramlat på baken


* skurit mig på nästsn varenda papper jag tagit i


..och lite annat, men allt detta glömmer man snabbt när man inser vad hemska saker andra får gå igenom, älskar dig och tänker på dig, finns här för dig för alltid!   


/malin..


Av malin - 26 januari 2012 12:15

 


Kom ni ihåg att jag var och sminkade för en 20-tals fotografering som inte gick som jag ville.. Fick denna bild av Jeanette igår, det ser ju bra ut på denna bild.. Svart/vita foton är snälla haha Och Sara var snäll som stod ut med allt fixande. Och Jeanette var så duktig. Känner att jag vill göra mer, vill bli mer erfaren. Yes. Det är mitt mål 2012.


Makeup: Malin (jag)

Foto: Jeanette Seflin

Modell: Sara Näslund


/malin..



Av malin - 25 januari 2012 21:56

   


Köpte nya Sofis Mode idag på jobbet (perfekt att vi säljer tidningar så man får nåt att läsa ibland) och det verkar som att det kommer bli en färgglad vår/sommar. Vi får se hur jag kommer ta till mig den trenden..har lite svårt för starka färger ibland men jag ska ge det ett försök i sommar.


Men jag gillar omslaget på tidningen, man blir glad och får lite vårkänslor och det är ju aldrig fel!   


/malin..


Presentation

Omröstning

Vilka är ni som besöker mig här?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Vet vem du är
 Känner dina föräldrar
 Känner dina brorsor
 Känner dig inte
 Ovän

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards