Malin Nordström

Alla inlägg under oktober 2011

Av malin - 31 oktober 2011 23:35

         


Hade lite tråkigt här om dagen så det blev lite höst sminkning för att fördriva tiden lite..gult, orange och rött, eldigt värre. Synd att det ska va så svårt och få till färgerna på bilderna bara, det är lite klarare och intensivare i verkligheten.


Sedan måste jag komma på nåt bra sätt att ta bilder, så svårt och få bra bilder på ögonen när man ska ta bilden själv. Och ett program så bilderna kan bli lite finare..


Nä nu måste jag sova, godnatt på er!


/malin..





Av malin - 31 oktober 2011 12:30

 

Ögonbrynet helt naturligt.. 



 

 Jag har tur att mina bryn är ganska täta naturligt.



 

Här ser ni skillnaden när jag har sminkat ett bryn..



   

..ett målat bryn..



  

Färdigt!



Brun skugga och en snedskuren pensel. 



Sedan jag gick utbildningen så kan jag nästan inte gå utanför dörren utan mina bryn! hehe Det gör sådan stor skillnad att ta en minut för att fylla i dem och det ramar inte ansiktet så fint.


Jag använder mig av en snedskuren pensel och vanlig skugga från paletten, dessa skuggor använder jag till allt möjligt, brynen, rouge ögonskugga mm.


/malin..



Av malin - 27 oktober 2011 15:42

   

Ni ser det va?! Usch vad irriterande..haha




Det här med eyeliner är jag lite irriterad över.. Jag stör mig nåt så otroligt mycket på mina ögonlock! Jag har det dära störiga vecket som gör att jag inte kan ha en vinge. Det är ju så fint med en vinge, och om jag hade haft bättre lock så hade jag haft eyeliner varje dag! Nä jag får väl nöja mig med en vanlig och tråkig eyeliner då..eller kanske ett lyft av locket?


/malin..



Av malin - 26 oktober 2011 23:14

         


Förra fredagen sminkade jag Lotta till deras firmafest med tema 50-tal. Håruppsättning stod tyvärr inte jag för, mycket fint var det iaf. Och läpparna gjorde hon själv, jag la läpp penna som grund sedan la Lotta den dära nya läppglanspennan, tyckte den var bra faktiskt, ska köpa en och prova lite själv. Kändes verkligen som en tuschpenna, ovant!


Monroe makeup


Ljusa ögonlock + skimmer

Neutral globskugga

Fransmarkering

Eyeliner

Mascara

Svärtning

Fransar, använde 3-bens fransar på Lotta

Röda läppar

Lätt rouge

Modelering

Mouchen hoppade vi över denna gång



/malin..


Av malin - 26 oktober 2011 19:26

 

Lilla Sam är från Missys & Miltons första kull som föddes 3 jan 2011




 

Och här är Milton JR som ska få flytta till brorsan Sam om någon vecka.


Känns jätteroligt att JR (ska få heta Hugo sen) ska få flytta till Alex och Kristian, då vet jag att han får det så bra, och hur roligt kommer det inte bli för Sam?! Nu kommer dem har nån att busa med och sova med och det är skönt att veta att dem blir bra omhändertagna, guld värt det!


Börjar nästan sakna valparna redan nu..haha  men jag har ändå sådan tur att flera av valparna finns i stan så jag får åka och hälsa på dem när saknaden blir för stor. Nu får vi se vart dem andra fyra valparna hamnar, hoppas det blir nära.  Tror det är dax för lite bus igen nu, det är fullt upp att ha valpar! På återseende!



/malin..



Av malin - 26 oktober 2011 18:07

       



Den 8 sept föddes 5 små söta valpar (en har redan fått ett nytt hem) och nu är det snart dax för oss att flytta till nya kärleksfulla och trygga hem.

Vi är gosiga, framåt och busiga i sättet. Har ett bra temperament och är van vid andra hundar och barn.
Vi har vuxit upp med både mamma och pappa. Mamma Missy är en korthårig chihuahua med stamtavla och detta är hennes andra och sista kull. Pappa Milton är en långhårig chihuahua med ett fantastiskt psyke, han har ej stamtavla.

Bild 1, 2, 3 är hanar. 10.000:-
Bild 4 är en tik. 12.000:-

Vi är leveransklara tidigast 3nov och då är vi:

chippad
vet.besiktad
vaccinerad
avmaskad
kloklippt
dolda fel försäkrad
reg.jordbruksverket

Mejla gärna först lite om vilka ni är, boende, jobbsituation, erfarenhet mm.

malinn214@hotmail.com


/malin..


Av malin - 25 oktober 2011 23:32

Mamma fick fin blomma i present. 




Hej.. Blir lite dålig uppdatering här nu, men det har varit mycket den senaste tiden. Men imorgon och på torsdag är jag ledig så då kan det bli en del inlägg. Tänkte även börja lägga ut lite recept, vad sägs om det?


Nu ska jag ta ut hundarna på sista kisset sedan blir det lite bus med valparna så jag får sova hela natten annars vill dem upp kl 3 på natten och busa och det vill inte jag hehe. Så vi syns imorgon, godnatt!


/malin..



Av malin - 22 oktober 2011 19:32

 




Idag fyller min kära mor 60 år, stort grattis mamma, älskar dig! Tack för den goda maten, hoppas du blev nöjd med alla presenter. Du är guld värd mamma!   


/malin..


Presentation

Omröstning

Vilka är ni som besöker mig här?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Vet vem du är
 Känner dina föräldrar
 Känner dina brorsor
 Känner dig inte
 Ovän

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards