Malin Nordström

Alla inlägg under november 2009

Av malin - 29 november 2009 12:14

Jag står och trampar och vet inte vad jag ska göra. Funderar på om jag ska sluta blogga.. Största delen av mitt liv är bättre än någonsin men sen är det en del som saknas och det påverkar mer än jag trodde.


Så jag får väl fundera några dagar och se om jag har lust att skriva nå mer, samtidigt vet jag att jag vill skriva när jag flyttar. Mamma vill nog veta hur jag mår och om det går bra för mig.


Vi får se hur det blir, tror jag åker till skogen som vanligt och bara är..

Av malin - 28 november 2009 12:42

  


En tråkig gammal tändsticksask..


  


Papper från en gammal bok..


  


Jag ritade bara runt asken på pappret, sedan klippte jag ut och limmade med ett stiftlim på båda sidorna.


  


Enkelt och går att limma fast vad som helst nästan.


  


Rotade fram gammalt tygband.


  


Och knöt en rosett. Mycket finare att ha framme på bordet nu.




Av malin - 28 november 2009 02:43


Varför är jag vaken? Vet inte, den här tiden börjar man bara tänka på sånt man inte förstår. Saknar dig! Du vet vem du är.


"jag saknar att äta pannkaka på golvet och dricka sprit från en vattenkanna"

Av malin - 27 november 2009 17:38

  

Jag har slagit in första julklappen. (Silkespapper och tygsnöre)



Hej, är nyss hemkommen från Birsta med mamma. Har handlat lite mat och kikat runt lite, men höll mig från att köpa en massa onödigt. Bra där.


Och nu tänkte jag börja laga lite mat, tror det får bli fläskfilé med rotsaksgratäng och kanske nån förrätt om jag orkar. Känner mig trött idag men fredagsmys ska man väl orkar med.



Av malin - 27 november 2009 00:00

 


Bind ihop en krans av gran, dock ska jag testa göra på ett annat sätt nästa gång, tror det blir lättare så. Och bind inte med lingonris i kransen om du ska ha den inomhus för dem tappar bladen i värme.


    


Sedan sprejade jag kransen med silverfärg och sedan med spraylim för att sedan hälla lite fint glitter över. Jag sprayade en gång till över glittret för att vara säker på att det fastnade.


  


  


Lite pynt från L & Co i Matfors. Glittriga blad 10:-/st och hjärtarna 25:-/st.


  


    


Och såhär blev resultatet. Måste dock säga att den är mycket finare i verkligheten! Man ser glittret mycket mer och den känns lite tam här men men, ni får komma och hälsa på så får ni se den på riktigt.



Av malin - 26 november 2009 16:31


Åh, nu är jag klar med min krans till dörren och den blev hyffsat bra, dock ska jag göra på ett annat sett nästa gång. Men denna får duga för i år. Kan avslöja att jag dock är väldigt glittrig nu så nu vet ni hur den ser ut..haha en glitterkrans blev det.  


Visar bilder ikväll när jag kommer hem.

Av malin - 26 november 2009 15:23

    


Godagens! Vi sov här inatt igen, skönt förutom att jag vaknade i natt av att jag såg en spindel så jag hoppade upp ur sängen på 1 sekund och skrek som en tjej. Skrämde livet ur R  men mamma & pappa kände igen mitt skrik som ett "spindelskrik"..hm. SÅ dem brydde sig inte..haha Men sen hittade vi ingen spindel så R säger att jag drömde men jag gjorde inte det!


Och sen vid fem-tiden börjar Missy spy skum i en timme och sen fick jag inte sova mer så det blev bara 4 timmars sömn inatt, trött nu.. Men nu mår hon bättre iaf, lillgumman. Glad


Annars så har bror C och jag varit i lägan och spacklat och grejat, men det tog slut på spackel så nu har jag varit köpt nytt. Så nu ska det bli klart!


Så tack för hjälpen idag brorsan!


Nu ska jag fortsätta med min krans och sen får jag se om det blir nåt bak idag istället..later..




Av malin - 25 november 2009 20:43

  


Köpte en jättebra pyssel tidning idag från ALLTiHEMMET. Har suttit och kikat i den hela dagen och hittat lite roligt pyssel.


Nu sitter jag och väntar på att få göra en julgrupp. Har inte så mycket blommor men det får räcka, det ska nog bli bra ändå. Glad Sen vill jag baka nåt oxå men jag får se om jag orkar.


Kram, kram..



Presentation

Omröstning

Vilka är ni som besöker mig här?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Vet vem du är
 Känner dina föräldrar
 Känner dina brorsor
 Känner dig inte
 Ovän

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards