Malin Nordström

Alla inlägg under januari 2010

Av malin - 31 januari 2010 21:41

    


 

Jaha då var helgen nästan slut, lite tråkigt. Skulle vilja hunnit vila lite mer haha ;) Nä men det ska bli roligt och åka på skolan imorn och lära oss en massa. Idag har jag iaf. gått runt i mjukiskläder och tofs på huvudet hela dagen, mycket skönt!


Nä nu ska jag gå ner en sväng och titta lite på tv och koppla av, så vi hörs imorn!


Godnatt!



Av malin - 31 januari 2010 17:48

    


Ja det är Milton det! =) Han är så duktig och han verkar trivas bra här nere. Så skönt att inte behöva se han orolig och lessen. Finns inget jobbigare! Skönt för mig oxå att ha nån hemifrån här nere, fast det bara är en hund. =)


Nu ligger han utslagen på en filt, bäst att inte störa. =) Hoppas att Missy har det bra hemma oxå så hon inte går runt hela tiden och undrar vart Milton är.. Hon är hos min mamma i skrivande stund så där har hon det bra, får säkert en massa gott. =) Saknar du Missy!



Av malin - 31 januari 2010 17:00

Nu har jag gjort bra ifrån mig tycker jag! Jag har suttit i 4 timmar och renskrivit alla anteckningar som jag har gjort under veckan och skickat in dem. Sedan har jag lagt in och skickat bilderna från igår då jag sminkade kusin Karin och Amanda. Så nu är jag klar med helgens läxor. =)


Tog lite bilder igår när jag sminkade, så varsegod! =) (Tog inga "före" bilder så ni får stå ut med "efter" bilder).


  

Kusin Karin som är så snäll och låter mig bo här under utbildningen. Tack så hemskt mycket! Det är guld värt! Har iaf. tränat på några moment som vi lärt oss under veckan bla. framsmarkering, suddad fransskugga och suddad droppskugga.


  


    


Och det här är Amanda, Karins dotter som oxå var så snäll och ställde upp som modell. =) På henne gjorde jag bla. globskugga, lockskugga och fransmarkering. Sedan har jag även lagt bas, puder, mascara, läppglans mm. såklart. =)



Imorn står ögonbryn på schemat, spännande!



Av malin - 30 januari 2010 18:38

  



Shit vad trött jag är idag, helt sjukt! Jag märker att det var ett tag sen jag använda hjärnan såhär mycket haha =) Så ikväll somnar jag som ett barn. =)


Jag har iaf. gjort mina två makeuper som vi skulle göra under helgen så det är skönt att ha det klart. Nu är det bara lite renskrivning kvar, men det gör jag imorn, orkar verkligen inte ikväll!


Nu ska jag gå ner till familjen och se om det är nån middag på gång, men vi hörs ikväll igen!



Av malin - 30 januari 2010 10:26

  



Måste nämna Skype här för att det är så jäkla bra! Har börjat använt det nu när jag flyttade till Sthlm och det är så bra och roligt då man kan titta och prata till varandra helt GRATIS! Har Skypat med Emmy oxå och det tyckte hon var jätte roligt! Så om ni inte ha det, ladda hem det, det kostar ingeting!



Av malin - 29 januari 2010 23:09

Tänk att det redan har gått en vecka, kan inte förstå det! Tiden går så jäkla fort! Idag blev det tyvärr inga bilder för det syndes inge bra alls på det vi gjorde. Men vi gjorde iaf. 3 nya skuggningar. Fransskugga, suddad fransskugga och suddad droppskugga. Och det gick bra, men det är många olika skuggningar nu och hålla reda på! hehe


Och på söndag ska vi skicka in två bilder på det vi har lärt oss i veckan. Så kusin och Amanda ska få sitta modeller. =) Sen ska vi även renskriva alla anteckningar som vi har gjort under veckan och skicka in. Så jag lite att göra i helgen!


På måndag tror jag det står ögonbryn på schemat, spännande!

Av malin - 29 januari 2010 11:34

Pratade nyss med Lotta och hon och Hanna tänkte komma ner om nån vecka så det blir ju roligt! Så jag hoppas att det blir av. =)


Annars så tycker jag att det går bra här nere, har inte börjat sakna familjen så mycket, men det är väl för att jag pratar så mycket med dem. Och sen vet jag att det inte är nå långt hem.


Sedan så går dagarna så fort oxå, jag har så mycket att tänka på och dagarna bara flyger förbi. Så jag hinner inte tänka och sakna lika mycket som dem gör hemma kanske..för visst saknar ni mig?? hihi =)


Nä, nu ska jag göra mig klar för sista lektionen denna vecka, men vi hörs ikväll igen. Bye!



Av malin - 29 januari 2010 10:45

  



Igår beställde jag mina första visitkort någonsin. Det blev bara en enkel variant, men dem duger så länge. Så om ca 2 veckor får ni se hur dem blev. =) Vi måste ha några så vi kan lämna ut ifall vi är på praktik eller liknande.

Presentation

Omröstning

Vilka är ni som besöker mig här?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Vet vem du är
 Känner dina föräldrar
 Känner dina brorsor
 Känner dig inte
 Ovän

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards