Malin Nordström

Alla inlägg under april 2015

Av malin - 29 april 2015 14:15

 



Fick denna lilla tub från en Glossybox och jag har nu testat den ett tag. Det är som en transparant gelé som man lägger på sin finne/blemma efter man rengjort ansiktet och innan dag/kvälls krämen. Den ska torka ut och stoppa finnen/blemman. Jag tycker faktiskt att den fungerar, nu har jag en väldigt dålig hy så för mig är det kanske inte det ultimata men den som får en enstaka finne lite då och då så rekomenderar jag denna. Tummen upp!




/Malin..








Av malin - 28 april 2015 22:06

Idag kom min modell, kändes skönt efter gårdagens händelser! Dock hade hon bråttom iväg till jobb så hann inte ta en efterbild, att det ska va så svåårt att komma ihåg!! Tog en bild i början av behandlingen så det får räcka för idag haha. Tränade på fransk manikyr och det gick väl hyffsat bra, det är vissa saker man önska man kunde på en gång men det tar väl några ggr innan det sitter, det var trots allt min första modell någonsin nu (har bara gjort 2 händer tidigare) Så detta blev första ggn vi gjorde ett helt set. Testade även idag att lägga en "cover" det är som en concealer, man kan dölja lite skönhetsfel mm på naglarna. Vi jobbar med en genomskinlig gel nu när vi gör fransk så då syns det igenom om man har nåt märke mm. Så det blev väldigt bra tycker jag. Får se vad det blir imorgon, vad snälla damen önskar =)



 

Anna med en hand med oklippta tippar.




/Malin..





Av malin - 28 april 2015 21:52

 

Sommaren har kommit till Sthlm!



Måndag dag 11 vecka 3. Från och med denna vecka så ska vi ha modeller så det blir två veckor med modeller. Innan helgen var jag klar med modeller på alla dagar, inte en enda jag känner så har haft lite tur med att folk har delat mitt inlägg på fb och taggat en massa som bor i Sthlm. Tack alla för det! =)


Men turen gick över i otur ganska snabbt, när jag kom till skolan igår måndag så fick jag meddelande om att min modell inte kunde komma, så otur speciellt när det var första dagen med modell. Tjejen hade en bra ursäkt så det är sådant som kan hända. Så jag fick sitta och träna på den nya tekniken på Åke så det var helt ok ändå. Sedan fick jag meddelande att min modell på onsdag inte heller kunde komma..så har försökt hitta en ny vilket inte var lätt men idag kom det in en dam på salongen och frågade om någon behövde modell någon dag så imorgon onsdag ska hon vara min modell så hade lite tur igen. Så slutsatsen är att det är inte lätt att hitta modell när man inte bor här, man måste ju kunna sitta några timmar så det är inte alla som kan sitta modell. Hade det varit i Sundsvall så hade det varit betydligt enklare att hitta modeller.



Så nu håller vi tummarna att resterande modeller kan sina dagar =)




/Malin..









Av malin - 28 april 2015 21:43

 




I fredags fick jag min andra hand gjord av fina Caroline, efterbild glömdes bort så den skippar vi. Jag gjorde även hennes högra hand förra veckan men vi lyckas aldrig ta en efterbild så jag har hoppar det nu, orkar inte haha. Men det var skönt och få bli ompysslad, vette tusan hur man ska orka göra sina egna naglar sedan, speciellt högra handen!


Vi gick även igenom mallning, en teknik som heter reverse och lite produktgenomgång. Det är mycket man ska lära sig! Jag hoppas att det kommer med tiden, för nu känns det mycket =)




/Malin..









Av malin - 26 april 2015 19:51

 




Förra veckan gick vi igenom manikyr och även paraffinbad. Oj vad härligt det var, man var mjuk som en bebis efter! Det är något jag kommer vilja erbjuda sedan när jag börjar med naglar på riktigt. Funderar på att ha två olika manikyrer, en vanlig och en "spa manikyr" med just paraffinbad. Vet att mamma har gjort sådant förr för hennes leder i händerna, så det är både skönt och vårdande. Vet inte exakt än vilket upplägg jag kommer ha men något i denna stil:




Manikyr


vattenbad

vård av nagelband

längd och form filning

nagelplattan poleras

nagelbanden masseras med olja

(istället för polera nagelplattan kan man välja att lacka naglarna)



Spa manikyr


Utöver vanlig manikyr tillkommer:

scrub

paraffinbad

avkopplande handmassage





Åh vad jag längtar tills jag är klar med utbildningen och har gjort slutprovet så jag kan lägga allt det bakom mig haha och tills man har kommit in det. Jag hoppas innerligt att jag har en naturlig begåvning som nagelterapeut så jag lär mig snabbt och smärtfritt =)



/Malin..







Av malin - 26 april 2015 11:33

Igår fick jag finbesök här nere i Stockholm. Fina Angelina är i Sthlm över helgen och jag fick låna henne en sväng :) Det var skönt att få komma ut och göra nåt, har mest bara blivit skola här nere. Blev en tur på stan och sedan middag på TGI Fridays. Tack för sällskapet och hoppas du hade roligt på inflyttningsfesten :)


/Malin..

Av malin - 25 april 2015 15:18

Igår så passade vi på och handla lite i butiken som skolan har, det blev två glittergels och några färgade gels och en pensel. Det finns så mycket fint och man vet knappt vad man ska börja med! Men nu från början blir det till att köpa in det viktigaste bara. Och efter utbildningen nu så är det hem och träna inför slutprovet. Så jag kommer behöva ha många att träna fransk manikyr på då det är det vi ska göra på slutprovet.



   




Glömde ta en bild på Carolines naglar så det får jag göra på måndag =)




/Malin..





Av malin - 24 april 2015 09:30

 



Äntligen fredag! Påväg till sista lektionen för denna vecka, idag kommer jag äntligen få min högra hand gjord, gå runt med naglar på en hand är sisådär.. =) Sedan känner jag att det ska bli såå skönt med helg så jag får vila lite, har inte mått bra alls dem senaste dagarna, mer illamående än vanligt, yrsel, trött i kroppen och huvudvärk. Blä helt enkelt!




/Malin..









Presentation

Omröstning

Vilka är ni som besöker mig här?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Vet vem du är
 Känner dina föräldrar
 Känner dina brorsor
 Känner dig inte
 Ovän

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards