Malin Nordström

Alla inlägg under juni 2012

Av malin - 29 juni 2012 22:17

 


 


GLOSSYBOX MAJ



I majboxen låg detta mineralrouget från BM Beauty. Nu tycker jag att det inte är ett rouge, jag skulle mer använda det som highlight på solbränd hy eller som skimmer över rouget. På bilderna ovan så har jag lagt lite över rouget, den har iaf bra pigment i sig och om solen vill dyka fram nån gång så kommer jag lägga lite av detta över rouget för att få ett fint skimmer.


M M M M M


/malin..





Av malin - 29 juni 2012 20:59

   



Äntligen har jag gjort helg! Har varit hängig i över en vecka nu, så ikväll gorde jag mina naglar fredags fina i vampigt rött. Lacket kommer från China Glaze och heter Hey Sailor # 946


Och jag måste säga att det var ett ypperligt lack! Den har en lite smalare pensel än standardstorleken vilket inte gjorde nåt alls, det gick väldigt lätt att måla med den och färgen var riktigt bra, hade klarat mig med ett lager men gjorde två nu av ren rutin + överlack som alltid. Torkade snabbt, lättmålat och fin färg, mer kan man inte begära! Rekomenderas varmt!


/malin..





Av malin - 28 juni 2012 15:45

 


Äntligen har jag tagit tag i blomsterhandlandet! Idag köpte jag med mig 3 fina blommor från jobbet till balkongen, ska ha några fler i blomlådor men lådorna var slut såklart. Två fleecefiltar fyndade jag oxå även dem rosa. Så snart kanske det är klart då får ni se bilder. =)


/malin..




Av malin - 28 juni 2012 08:30

   


I helgen ska jag unna mig god mat och sitta i lugn och ro och läsa tidningar, det är lyx det! Nya Sofis Mode har kommit och dem har gjort ett test på nagellacks remover, nåt jag verkligen ska kika in då jag målar naglarna flera ggr i veckan!


/malin..


Av malin - 27 juni 2012 22:35

   


Jag har inte varit lat om ni nu tror det, jag har faktiskt inte kunnat blogga pga. min dator har kraschat totalt! Precis allt som jag hade på den är borta, det enda jag har kvar är sopkorgen haha inte ens "min dator", kalkylator mm. En stackars ikon kvar och i sopkorgen finns ju inte mycket man vill ha hehe


Men själva datorn går att rädda så nu är det bara att börja om från början.. Så därför kanske det blir lite bloggning några dagar. Sen jäklar är jag igång igen! Förhoppningsvis så händer det lite saker fram över, bla. ska jag hjälpa Jeanette med några bilder, fick äran att stå modell igen..hehe Sedan måste jag ta mig i kragen!!


Ps. inte ditt fel gumman ;)


/malin..







Av malin - 23 juni 2012 23:12

     



Detta gloss fyndade jag för 10:-, den har en naturlig färg som förstärker läpparnas egna färg, har en behagligt konsistens, kladdar inte och luktar gott. Lätt värt en 10!




/malin..


Av malin - 21 juni 2012 16:56

    



Tänkte visa hur min bas ser ut i produktväg just nu, man får nya favoriter hela tiden och sedan skiljer den sig lite från sommar och vinter. Just nu är jag mellan två färger på foundation så jag blandar dem så de passar en perfekt.


Först använder jag concealern som för övrigt är riktigt bra, den täcker mina röda partier utmärkt sedan blandar jag till min foundation och jobbar in den i huden och efter det fixerar jag foudation med ett puder, antingen använder jag mitt nya från MAC eller transparant löspuder från FÄRG. Sedan för att få lite mer lyster och färg i ansiktet så sveper jag lätt över lite solpuder och till sist lite rouge. Sedan är jag redo att möta världen! Basen är utan tvekan det viktigaste av allt i min makeup, speciellt när man inte har en perfekt hy. Om jag har basen på mig så behöver jag inget annat. Men självklart fyller jag i brynen, böjer fransarna och vevar på lite mascara oxå för att få till en helhet =)



1. Solpuder - The Body Shop # 4

2. Kompaktpuder - MAC Mineralize Skinfinish Natural # Medium

3. Foundation - Loréal True Match # D3/W3

4. Foundation - Loréal True Match # D1/W1

5. Rouge - The Body Shop # 4

6. Concealer - Maybelline Fit Me # 15


/malin..


Av malin - 20 juni 2012 16:48

     


Är ledig tills på söndag nu och såklart så börjar jag få ont i halsen och bli snuvig, bombarderar med halstabletter och hoppas att jag blir frisk snabbt, tills imorgon iaf. =) Så idag blir det en hemmadag med lunch ute på balkongen och lite tvättning och städning innan helgen. Nä nu måste jag gå och hänga lite tvätt sedan kanske jag unnar mig en glass, bra för halsen har jag hört =)


/malin..







Presentation

Omröstning

Vilka är ni som besöker mig här?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Vet vem du är
 Känner dina föräldrar
 Känner dina brorsor
 Känner dig inte
 Ovän

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards