Malin Nordström

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av malin - 2 februari 2010 23:06

    


Körde på en liten Wang fläta idag, det var fint. Så enkelt att piffa upp håret när man inte vet vad man ska göra. Men nu när jag tog bilderna så hade mycket av volymen försvunnit, så den såg bättre ut imorse.. Sen skulle man haft lite längre hår oxå, eller löshår..det hade var perfekt!



Av malin - 2 februari 2010 19:14

        



Ni vill väl ha lite mer bilder?? Så här kommer några fler från idag.


Bild 1. Rött och brun/svart skugga som egentligen är knallröd!!


Bild 2. En till bild som inte visar sig som den ska..=(


Bild 3. Jag efter att Anya sminkade mig, när hon visar oss så sminkar hon bara på halva ansiktet. Så hon har sminkat på höger sida, sedan på vänster så visade hon hur man INTE ska lägga rouge hehe ifall ni undrar vad det är.. =P


Bild 4. Såhär ser det ut när vi jobbar, rent och fint ska det vara!



Hoppas ni gillade bilderna, fast dem inte visar rätt färg..




Av malin - 2 februari 2010 19:02

Idag fick vi lära oss att lägga intensitetsskugga och rouge. Och idag fick jag sitta modell när vår lärare Anya visade hur vi skulle göra. Sedan fick vi lära oss lite om kontrastfärger, så jag som har gröna ögon passar i rött, då kommer den gröna färgen fram mer. Och blåa ögon passar i orange osv.


Idag gick det jättebra, och Anya tyckte att jag hade suddat väldigt fint och att fransmarkeringen var perfekt så det var roligt att höra. Dock när jag skulle ta bilder på det jag hade sminkat så försvann färgerna helt..=( tråkigt, så det syns inte så mycket..


Men jag lägger upp några bilder ändå, bara för eran skull! haha =)


  


  


  


Idag sminkade jag på en tjej som jag inte kommer ihåg namnet på haha men hon kommer från Åre, men bor i Östersund. Så en till norrlänning! Bra, bra! hehe =) Hon har blå ögon så jag lade först en orange lockskugga (den är egentligen skrikorange!) och sedan den mörkaste! bruna skuggan som vi har som en intensitetskugga. Så färgerna försvann helt, tråkigt!




Av malin - 2 februari 2010 11:07

  



Godmorgon! Sitter i mjukiskläder framför tvn och myser med Milton. Gillar verkligen att jag inte börjar skolan förens vid 13.30 så man kan har lite morgonmys i lugn och ro.


Men nu ska jag gå och se om jag hittar nåt att ta på mig, ses då!

Presentation

Omröstning

Vilka är ni som besöker mig här?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Vet vem du är
 Känner dina föräldrar
 Känner dina brorsor
 Känner dig inte
 Ovän

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards