Malin Nordström

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av malin - 26 januari 2010 21:46

    


Nu sitter jag och pratar med älsklingen. =) Missy hade tydligen blivit överlycklig när han kom och hämtade henne idag, dem hade haft pusskalas i 10 min. hihi Saknar dem!


Sitter och funderar på hur det kommer gå imorn att komma till skolan då det ska bli snöstorm, ska bli väldigt intressant. =) Och jag som trodde att jag skulle komma undan från träningen när jag flyttade hit, men icke. Det känns efter man har dragit den dära väskan i snön, jag är helt slut när jag kommer hem..hehe Så jag kommer inte slappas ihop helt.


Ser ni vart lillfisen ligger då?? Han vill alltid ligga och sova på mina kläder, kanske känner nån doft eller nåt som han är trygg i. Söt är han iaf. =)


Men vi hörs imorn, nu ska jag gå ut med Herr Mille på sista promenaden. Goddnatt!




Av malin - 26 januari 2010 21:15

Ja då var andra dagen avklarad, och idag hade vi lite repetion från igår på basen. Hade en ny lärare idag som heter Anya och det är hon vi kommer ha mest. Verkar vara en jätte trevlig tjej. Sen fick vi även lära oss  neutralisering, puder och ansiktsformer. Försköna och dölja linjer. Så det är lite intressant, så man kan göra att man ser lite smalare ut eller att man kortar av ansiktet om man har ett långt.


Imorn ska vi börja lite med läppglans, grundskuggnig och fransmarkering så det bli intressant. Och då ska vi sminka på varandra, för idag fick vi sminka på oss själva igen.


Men här kommer tre bilder på skolan.



 

Här sitter vi och sminkar =)


 

Här kommer man in. Lokalen ligger i källan men den är ljus och fin.


  

Här har vi teori varje dag innan vi börjar sminka. Och bakom väggen det är där vi håller till och sminkar. Sen finns det ett rött litet kök oxå. =)



Så nu vet ni vart jag håller till på dagarna. Så nu hoppas jag att några kan komma ner och vara modell =)




Av malin - 26 januari 2010 11:56

Första dagen är avklarad och det känns konon. Vi är 8 st i klassen och en kom från Sthlm..haha Så alla kommer ha svårt att hitta runt här. =)


Vi började med att gå igenom lite regler och pärmen som vi fick. Sen visade läraren lite om färger och hur man lägger en rätt bas och en fel. Efter det så fick vi vår väska, den stora fina tunga väskan haha =) Och sedan fick vi prova lägga en rätt bas på halva ansiktet och en fel på andra sidan på oss själva. Och det gick jättebra, jag såg skillnaden som ibland kunde vara svårt att se. Men imorn börjar vi sminka på varandra så det blir nog lite svårare.


Blev inga bilder första dagen, var inte så mycket roligt att se. Men ska försöka ta lite bilder på skolan.

Presentation

Omröstning

Vilka är ni som besöker mig här?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Vet vem du är
 Känner dina föräldrar
 Känner dina brorsor
 Känner dig inte
 Ovän

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards