Malin Nordström

Alla inlägg den 21 april 2015

Av malin - 21 april 2015 21:52


Idag har vi fortsatt att träna på att göra "smile", det är inte det lättaste men det blir bättre och bättre för varje gång. Efter lunchen fick vi även testa att lägga en klar gelé "Extreme" som ligger ovanför det vita. En halv trögflytande och trådig gelé, kändes ganska bra att lägga den, det som var lite svårare var att få till "apex" det är höjden/tjockleken/formen på nageln. Det var väldigt krångligt på Åke då han har så himla platta naglar =) Men övning ger färdighet, så imorgon är det bara att fortsätta och träna. Men med tanke på att detta är först dagen med Extreme och andra dagen med att träna på smile så är jag nöjd.


(Märket vi jobbar med heter Light Elegance).



 

Åke helt naturell..





 

..med fastlimmade tippar..





..här har det vita kommit på och smile är gjorda..




 

..och till sist så ska den genomskinliga gelén på..




 

..tummen var krånglig då Åke är väldigt stel (går inte böja på fingrarna)..




 

..lite filning kvar men annars en klar nagel..





 

..gelén måste härdas..




 

..och till sist en bild på klassrummet.




/Malin..










Av malin - 21 april 2015 21:39


 



Varje dag så går jag alltid igenom Solna centrum (stor galleria) för att ta mig till skolan och tvärbanan, och det är så frestande att gå in i alla butiker, ser så mycket vårfint nu! Idag var första dagen jag föll för frestelsen. Det blev ett stopp på Hemtex och det fanns så mycket fint, men jag fick bara med mig ett rea fynd hem. En ljusstake för endast 15 kr, ord.pris 99 kr så det kan nästan inte ens kallas shopping haha =)


Var även in på HM en sväng och där fanns det sjukt mycket fint nu! Fick med mig två halsband och ett par solglasögon då jag glömde mina hemma i Svallet.



Till helgen blir det skojakt iaf, för Malin var så duktig att hon fick med sig vinterskorna och ett par converse ner hit som jag även får skavsår av.. Och nu ska jag inte hem nåt förens sista april.. Så ett par vårskor skulle va bra nu när det blivit såå varmt här nere. Men jag klagar inte på solen, den är varmt välkommen!




/Malin..



Presentation

Omröstning

Vilka är ni som besöker mig här?
 Familj
 Vän
 Bekant
 Vet vem du är
 Känner dina föräldrar
 Känner dina brorsor
 Känner dig inte
 Ovän

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards